tisdag 12 februari 2013

Valparna 3,5 vecka


Nu börjar man verkligen inse hur mycket som det verkligen händer på en vecka hos valparna. Det är alltid något som förändrats när man kommer & hälsar på.
Nu springer de verkligen omkrnig & busar.

De får även gröt 2 ggr om dagen, "gröt" är valpfoder som är uppblött & mosat med välling. De äter med stor aptit!
I och med att de börjat äta gröt så diar de ju inte lika mycket längre & de verkar Emma tycka är skönt. Hennes spenar har krympt en hel del också.

Min mamma & Fribox Hassel "Hanni"

I fredags när jag var & hälsadepå sist, passade vi på att väga dem små björnarna.
Den största "Hedda" vägde nästan 3 kilo! & den minsta "Herkules" vägde 2,4 kilo.
Det är så skönt att lillemannen har gått upp det han ska nu. Nu ligger han liksom tätt intill "Hassel" som vägde 2,6.

Mor & dotter! 


Såhär ser mitt lilla hjärta ut nu. Fortfarande väldigt smal, men hon äter som en häst! & så fort det prasslar i köket så är hon där. Blivit ett riktigt matvrak, de gillar vi.


Jadu Emma, du vet inte vad som väntas när du kommer hem, gödning & fysträning för hela slanten. Men jag tror nog bestämt att du inte blir besviken!



Huvudbilder 3,5 vecka gamla

Fribox Hedda "Kajsa"
Fribox Havanna "Havanna"
Fribox Honey "Doris"
Fribox Hassel "Hanni"
Fribox Herkules



Fribox Emma Klämma & halvsyrran Fribox Geisha "Greta"

Hassel eller Hanni som hon ska heta, blir lite bortskämd & får mysa med mammaEmma & mig i soffan. 

2 kommentarer: