lördag 22 juni 2013

SLO's Boxerspecial

Den 16/6 var det dags för Hanni att vänstervarva för andra gången & dessutom med två av sina kullsystrar att konkurrera med, Fribox Havanna & Fribox Hedda!

Verkligen skitkul att dem också ville komma, roligt att se deras likheter & olikheter i kritikerna.
Hanni hade verkligen snappat upp hur man skulle göra från förra utställningen & hon placerade sig på 1 plats följt efter Hedda på andra & Havanna på tredje.
Dem alla var så duktiga, kände mig så stolt, som den "Mormor" jag är!
För Hanni gick det hela vägen även denna gång också & hon slutade som BIR valp! Woho! Bra start på hennes utställningskarriär detta.






BIR & BIM Valparna
Fina fina Hannsi




När det var dags för Emma att inta ringen så kom världens skyfall från ingenstans & alla fick bedömas inne under domartältet, såg lite kul ut haha.
Inget CK blev det denna gång utan vi fick nöja oss med ett Excellent.
& alla kritikerna finner ni under fliken "Utställningar".






Måste bara få skriva av mig lite här angående något som jag tycker är väldigt jobbigt.
Emma har börjat bli riktigt bitchig i ringen dessa sista två utställningar jag ser liksom på hela henne att hon inte tycker om det, ser verkligen hur mycket det tar på henne när det är så många hundar överallt & hela grejen liksom. Hon har aldrig varit "aggressiv" & gjort utfall på det sättet innan på utställningar men nu är det något som satt sig i skallen på henne & hon släpper liksom inte det.
Det känns verkligen inte bra för mig att utsätta henne för detta & även utsätta andra för det.
Jag ska ställa henne en gång till på Boxer SM i augusti & är det likadant då så får det nog tyvärr bli den sista i hennes utställnings karriär.
Tråkigt beslut men det känns som det ända rätta & det är dubbelt så frustrerande eftersom hon fungerar bra ihop med princip Alla hundar annars!Vi träffar andra hundar flera gånger i veckan som hon både leker med & som vi tränar ihop med. Aldrig några problem & men hon blir en helt annan hund när hon kommer in i utställningsringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar