måndag 12 mars 2012

helgen

i lördags kom Amanda & Bozz hem till mig. Vi gick en långrunda i stan & vid havet, Åt gott & på kvällen var det melodifestivals tittande.
Hundarna låg & mös tillsammans, som ni såg på bilden i förra inlägget.

Igår morse åkte Amanda på styrelsemöte med Slo boxerklubben, Så jag & Daniel passade Bozzi i några timmar.Vi gick på en långrunda, på drygt två timmar i det helt underbara vårvädret!
Daniel & Bozz blev bästisar direkt haha. Han tyckte att Bozz gott kunde stanna några dagar till.
Underbar känsla att vara ute & gå med varsin hund. En vacker dag så ;)

Igår skulle ju jag & emsan egentligen varit iväg & tävlat i Lp1an. Men jag bestämde mig i fredags för att meddela att jag Emma inte kunde delta. Hon är ju helt virrig i pannan nu innan löpet. Skulle inte förvåna mig om hon skulle sätta igång imorgon..
Hon skiftar så mycket i allmäntillståndet. Så jag kände att det hade nog inte blivit något bra.
& eftersom hon är mycket mycket intresserad utav allt omkring & ska kontrollera allt så blev jag lite orolig för platsliggningen. Vill att det ska kännas bra på alla plan ifall man ska tävla. Tråkigt. Men jag gick på magkänslan & jag känner att de var rätt val.
Att anmäla till tävlingen var ju en chansning, med tanke på löpet & de visste jag ju redan från början.
Där är ju en massa tävlingar framöver. Så under löpet ska jag ligga i med träningen som in i. ja beror ju på hur mkt hon orkar. & när hon stillat sig & vi känner att "nu jävlar" anmäla oss till en ny.
Jag är så taggad att komma igång med tävlingarna. Kan knappt bärga mig :D


Idag har Emsan vatt & fått sin rabies spruta & pass. Som vanligt är hon jätte duktig hos veterinären!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar