lördag 7 april 2012

Boxerbuset

Boxer-race'arn! Kom på delad 4 plats med två andra. (om jag inte minns helt fel)
Hon är rätt så snabb endå den där kortbente Emma!
Störtsnygga halvsyrran Greta!



Mira tar hem 10 poäng till vårt lag!!!
De ena "momntet" i Tokcupen. Man skulle gå en rak sträcka, med ihopbundna ben, mugg fylld med vatten. & Hälla de kvarblivna vattnet i en hink. I vårt fall så blev där inte mycket vatten i hinken..... 
Emma fick vatten i huvudet & efter de så ville hon Inte vara med mer.
 Bilderna ovan är snodda av Jessica Leo! ;)

Det var en mycket trevlig & rolig dag.
De började med att jag & Amanda körde dit klockan nio. Slo's styrelse skulle ha möte innan allt satte igång. Så jag & Emma gick en långpromenad & passade på att träna ett tag.

Tipspromenad gick vi, Sprang boxerracet & tillsist Tokcupen. Vårt lag kom på en delad andra plats. Alla var duktiga!  Kanske förutom bitcharna Emma & Mira... Dem två är inte bästa kompisar direkt. Mira tycker inte så värst mycket om andra hundar över huvudtaget.
& Emma är Inte den som backar när hon hålls i koppel.
Inte lätt för dem när det är så himla mycket runt om kring!
Så lite gruff & tjafs vart där. Men man får försöka göra det bästa utav det.




Greta exteriör beskrivs inför Korning.
 

4 kommentarer:

  1. Bara sno du på!!! Om jag får säga det själv så tyckte jag bilden överst på dig och Emma blev riktigt fin.

    SvaraRadera
  2. Ja det blev den verkligen! Iallafall på Emmsan ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken liten skönhet du har!!
    Håller med föregående, jättefin bild på er!!

    SvaraRadera