söndag 22 april 2012

Darup utställningen

Igår bar det iväg till Danmark, Darup för årets andra utställning!
Mycket spännande med vår första "utomlands" utställning, & dessutom Bozz första Officiella.

De var dimmigt & mycke mycke vägarbete på vägen i Danmark, men vi lyckades endå hitta ganska så smidigt. De är ganska smidigt när man har ett hyffsat bra lokalsinne!
Framme var vi runt nio tiden. Även där var det dimmitgt & tråkigt väder. Men vi var taggade endå!
I väntan på att det var Bozz tur att vänstervarva började det ÖSregna. & då menar jag verkligen ösregna..
Både Amanda & Bozz var genom blöta!
Men de kämpade på i ringen, de båda var superduktiga. & med mig som dubbelhandlade blev det super!
Bozz stod snyggt "kontinentalt" & sträckte på sig.
Slutligen genomblöta & frösna (Bozz skakade så myclet han frös, stackarn) Så slutade det med att dem placerade sig om 4e bästa juniorhane!!!
4 bästa utav 7 deltagande!
& fick en stor fin Pokal!

Tyvärr så får man kritiken skickad med mail efter några dagar. Vilket jag tycker är jäkligt tråkigt, de är ju nästan de roligaste att få!
men jag lovar att lägga upp de här såfort jag får de :)

Efter att det regnat, åskat & haglat ett bra tag så var det äntligen min & Emmas tur att inta ringen.
Helt plötsligt blev det strålande sol & supervarmt.
Av med blöta jackan & in i ringen!

Vi var 7 stycken i "mellemklass" tikar. & jag såg direkt vilken tuff konkurrens det var!
Vi körde på, även jag ställde Emma "Kontinentalt"  ( alla gjorde det här, så vi fick ju också göra de..) & det gick super bra, wohoo, detta ska jag fortsätta med. Hon ställde upp supersnyggt, inget backande eller tramsande.
Travet kunde varit bättre. De är förfarande den saken som Emma inte helt förstått än. Utanför ringen går de bra. men väl inne, vill hon inte. Hon blir så uppjagad.
Skönt var iallafall att det inte var något som helt gruff alls i ringen mellan hundarna. ett stort plus! Alla höll sitt avstånd!

Iallafall så kämpade vi på, jag är superduper nöjd med vår prestation!
men de räckte inte fullt ut & vi slutade på en 5 plats med Excellent. hade vi kommit fyra så hade vi iallafall blivit placerade, så det vart lite surt!
Fick höra av Birgitte (
Fujiyamas kennel) att domaren inte var så förtjust i vita blinkhinnor, vilket Emma har.
Men Excellent var de både jag & Amanda sa att vi Minst skulle få idag iallafall. & ja, vi båda nådde vårat mål :))

Detta var en jätte trevlig upplevelse som vi snart ska göra om igen.
Tyvärr tog jag inte några bilder. Som sagt så var det ett riktigt busväder under hela dagen. men till nästa gång!
& som jag sa så lägger jag upp kritiken i fliken utställningar uppe på sidan så ni kan kika, så fort jag får hem den :)



Det är såhärjag menar att vi ställde hundarna igår.

4 kommentarer:

  1. Grattis till bra resultat, sicken väntan på kritiken, hoppas den kommer snabbt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis, bra jobbat! Fina bilder från inlägget efter det här!

    SvaraRadera